30 Nisan 2014 Çarşamba

YÜZDE 98 ENGELİ, 13 KİTABI VAR



Yazar Erdal Yalçın
2 yaşındayken geçirdiği beyin felci sonrasında yüzde 98 engelli olan 40 yaşındaki Erdal Yalçın, yazdığı kitaplarla hatırlanmak istiyor. Birçok alanda kitap yazan Yalçın'ın 13 kitabı var.



''Amacım insalara birşeyler öğretebilmek''

20 yıl önce kitap yazmaya başlayan Erdal Yalçın,
10 yıldır kendi yazdığı kitaplarını satıyor. Çeşitli etkinliklerde kaleme aldığı kitaplarını satan Yalçın'ın 13 kitabı bulunmakta. Şiir, öykü, çocuk ve tiyatro alanında yazan Yalçın, yazdığı kitapları tamamen kendi imkanlarıyla çıkarıyor. 10 lira karşılığında yazdığı kitaplarını satan yazar, hayatını yazdığı kitapları satarak kazanıyor. Bahçeşehir Haber'e konuşan Yazar Erdal Yalçın şunları söyledi: ''Yürüyemiyorum, yatalağım... Fakat, topluma yararlı işler yapmak için uğraşıyorum. Bu dünyadan giderken arkamda eserler bırakmak en büyük hedefim. Çünkü, insanlar eserleriyle hatırlanır. Bu yüzden kitap yazıyorum. Kendi yazdığım kitapları tekerlekli sandalyemle dolaşarak satıyorum. İnsanlar bu kitapları benim yazdığıma inanmıyorlar. Bana ön yargılı yaklaşıyorlar. Fakat, vücudumun yüzde 98'inin engelli olması benim yazarlık yapamayacağım anlamına gelmez. Tüm kitaplarımı tamamen kendi imkanlarımla yazıyorum. Matbaaya bile kendim gidip oradan kitaplarımı çıkarttırıyorum. Amacım insanlara birşeyler öğretebilmek. Ayrıca, birçok sosyal faaliyette de bulundum. Mesela 1995 yılında Diyarbakır'ın ikinci engelli derneğini kurdum. Dernek hala faaliyetlerine devam ediyor.''

''Devamlı evde yatalak olarak kalırsa yaşamı sonlanır''

Yazar Erdal Yalçın kitaplarını satarken babası ona yardımcı oluyor. Yalçın'ı kitap satabilmesi için etkinliklere götüren babası Kaya Yalçın, şunları söyledi: ''Oğlum Erdal yatalak olduğu için her zaman kendine yapabileceği bir uğraş aradı. Önce resim yapmaya başlayan Erdal, toplumun resime fazla ilgisinin olmadığını anladığı vakit kitap yazmaya başladı. Bütün kitaplarını kendi imkanlarıyla yazan ve satan oğluma yardımcı oluyorum. Çünkü, tek başına etkinliklere veya şenliklere gitmesi haliyle zor oluyor. Kendisi yüzde 98 engelli. Eğer oğlum devamlı evde yatalak olursa kalırsa ciğerleri birbirine yapışır ve yaşamı sonlanır. Yaşamaya devam etmesi için belli bir uğraşa ihtiyacı var.''

Filmde de oynamış

Ayrıca Fatma Girik'in rol aldığı 'Gün Ortasında Karanlık' isimli filmde yer alan kitap yazarı, oyunculuk sektöründe de kendini göstermiş.

Erdal Yalçın'ın babası Kaya Yalçın
Haber: Emrah Topcu
Fotoğraf: Emrah Topcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder